Музично-меморіальний музей Соломії Крушельницької
en / de

Музично-меморіальний музей
Соломії Крушельницької у Львові

Філія: Меморіальний музей Станіслава Людкевича

Веб-сайт створений за підтримки Управління культури та туризму Львівської міської ради.

Експозиція: У зеніті слави

Апогей слави Соломії Крушельницької припадає на перше десятиріччя ХХ ст. Співачка досягла вершин майстерності, її талант поєднувався з досвідом і зрілістю. Крушельницьку запрошують на гастролі оперні театри світу, з нею прагнуть працювати найвідоміші композитори і диригенти. Преса захоплено відгукується на її виступи. Найбільш плідною була творча співдружність співачки з геніальним італійським диригентом Артуро Тосканіні, який відзначався винятковою вимогливістю і навіть суворістю. Він з особливою симпатією ставився до Соломії Крушельницької. Так, після вдалого виступу артистки в опері А. Каталані “Лорелея” в Туріні та її від’їзду в Барселону, Тосканіні написав у листі Крушельницькій так: “На мій превеликий жаль, після Вашого від’їзду розвіялася атмосфера зачарування і весь той дух невимовної поетичності, який Ви створили своєю участю в “Лорелеї”, і марно я прошу відновити його”.

04.jpg

У період між 1904 і 1912 роками Соломія Крушельницька багато гастролювала. Вона співала на сценах оперних театрів Італії, Іспанії, Португалії, Єгипту, Алжиру, Бразилії. Однак найчастіше її запрошували до Аргентини, де вона мала численних прихильників та друзів. Серед них була аргентинська піаністка і музикознавець Жозефіна (Негріта) Кано де П’яцціні, яка залишила цікаві спогади про свою подругу.

Окрему сторінку творчої біографії співачки становлять її виступи в Міланському театрі “Ла Скала” – у 1904, 1906-1909 роках. Саме там відбулась італійська прем’єра однієї з найяскравіших опер ХХ ст. – “Саломе” Ріхарда Штрауса. Цей твір, написаний на основі драми Оскара Уайльда, розкриває складні, часто патологічні стосунки між героями; він вимагає від співаків величезної витримки і повної віддачі. Силою свого таланту Крушельницька зуміла піднести і облагородити образ головної героїні. Газети повідомляли: “25 грудня 1906 року “Саломе” тріумфує в “Ла Скала” завдяки магії Тосканіні і чарам Крушельницької”.

web_4b.JPG

На честь Соломії Крушельницької в Італії було викарбувано золотий, срібний та бронзовий медальйони з профілем співачки в ролі Саломе.

Ріхард Штраус високо оцінив інтерпретацію артисткою образу Саломе. Згодом він запросив її на головну роль у своїй новій опері “Електра”, італійська прем’єра якої була здійснена на сцені “Ла Скала” у 1909 році і принесла Крушельницькій та Тосканіні нову перемогу.

У 1910 році відбулася важлива подія в особистому житті співачки. Вона одружилася з Чезаре Річчоні – італійським адвокатом, людиною великої ерудиції, палким любителем музики. Подружжя поселилося у невеличкому італійському містечку Віареджо, мером якого двічі обирався Річчоні. Їхня вілла, розташована на березі моря, називалася “Саломе”. Затишний будинок перетворився у справжній мистецький салон. Тут панувала поетична атмосфера, навіяна творчою особистістю господині. Гостями цього дому були Елеонора Дузе, Джакомо Пуччіні, Лоренцо Віані, Руджеро Леонкавалло, Ґвідо Маротті, Енріко Пеа та інші.

 web_4a.JPG

Після Першої світової війни С. Крушельницька покинула оперну сцену і вирішила присвятити себе камерно-концертній діяльності. У 20-х роках вона працювала над своєю сольною програмою, яка складалася з музичних творів різних епох і народів. Кожен твір співачка виконувала мовою оригіналу. У концертному репертуарі Крушельницької значне місце посідали твори українських композиторів, зокрема Миколи Лисенка, Остапа Нижанківського, Михайла Гайворонського, Станіслава Людкевича, та українські народні пісні. Своєрідно інтерпретувала вона пісні інших композиторів: Шумана, Брамса, Равеля, Піццетті, Респіґі. Концертні подорожі Соломії Крушельницької починаються з 1923 року. Співачка виступає в Буенос-Айресі (1923 р.), Мілані (1924 р.), в Парижі (1927 р.), Римі (1929 р.), у різних містах США та Канади (1928 р.) Скрізь вона зустрічає щире визнання і захоплення. Часто концерти Крушельницької збирали тисячі слухачів. Так було, наприклад, у Нью-Йорку, де вона виступала в одному з найбільших концертних залів “Мекка Аудіторіум”. Не забуває Соломія Крушельницька і про рідний край. У 1928 році вона здійснює велику концертну подорож містами Галичини, виступаючи у Львові, Коломиї, Станіславові, Тернополі.

 

Довідка для відвідувачів

Музично-меморіальний музей С. Крушельницької
79000, м. Львів, вул. С. Крушельницької, 23.
Тел. 38(032) 261-04-76, тел/факс 261-04-74
e-mail: muzejsk@ukr.net

Експозиція музею працює щодня з 10 до 17 год.
Вихідний день – вівторок.

Філія: Меморіальний музей С. Людкевича
79011, м. Львів, вул. С. Людкевича, 7.


Тимчасово відвідувачів не приймає