Музично-меморіальний музей Соломії Крушельницької
en / de

Музично-меморіальний музей
Соломії Крушельницької у Львові

Філія: Меморіальний музей Станіслава Людкевича

Веб-сайт створений за підтримки Управління культури та туризму Львівської міської ради.

Експозиція "Крушельницька в операх Ваґнера"

У 1895 році С. Крушельницька поїхала до Відня, щоб познайомитись з новою для неї німецькою вокальною школою. Протягом чотирьох місяців у відомого професора Йозефа Ґенсбахера співачка вивчала опери Ваґнера.

Ріхард Ваґнер – один із найвизначніших реформаторів оперного мистецтва, прагнув поглибити зміст опери, черпаючи сюжети своїх творів з німецької міфології. Композитор ввів поняття “нескінченої мелодії”, що передбачає злитність музичної тканини. Вокальні партії його опер характеризуються високою теситурою, широким діапазоном, а голос співака композитор трактує, як один з музичних інструментів.

 web_2b.JPG

Виконання творів Ваґнера вимагає від співаків виняткової майстерності і фізичної витримки, тому рішення молодої Соломії, яка тільки-но опанувала італійську школу співу, було сміливим і навіть ризикованим. С. Крушельницька усвідомлювала це. В одному з листів до М. Павлика вона писала: “Співаючи опери Ваґнера без повного образовання музики і голосу, можна собі дати хрестик на дорогу, бо довше не потягнеш, як два роки. Таким ходом не один співак карк скрутив”. Артистка тонко розуміла музику Ваґнера, яка, за її словами, “не лише до серця промовляє, але й до розуму”.

Творами Ваґнера Крушельницька захоплювалася ще в Італії і там почала вивчати партію Ельзи з опери “Лоенгрін”, на її думку, “дуже ладну і менш карколомну, ніж другі”.

У Кракові 1895 року відбувся перший виступ Крушельницької в ролі Ельзи, який приніс їй визнання. Сестра С. Крушельницької Олена Охримович згадує: “Успіх був надзвичайний. Публіка шаленіла від захоплення. Натовп чекав її виходу з театру. Найсміливіші розпрягли коней і тягли карету самі. Інші несли Соломію на руках...”

З не меншим успіхом виконала С. Крушельницька цю партію в Парижі (1902 р.), місті, до якого традиційно з’їздилися артисти з усього світу, щоб продемонструвати свою майстерність..

Полонити паризьку публіку, пересичену видовищами, особливо важко. Тим вагомішою була ця перемога.

Паризька преса захоплено відгукнулась про Соломію Крушельницьку та її партнерів на сцені. Незалежний театральний журнал “La Revue d’art dramatique” писав: “Незрівнянна артистка наділена величезним голосом, могутні звуки якого і пестливі, і трагічні водночас. Крушельницька, безсумнівно, належить до найбільших співачок нашої епохи”. Партнером Крушельницької був відомий співак Ян Решке.

Протягом свого артистичного життя С. Крушельницька створила глибокі та переконливі образи у ваґнерівських операх: Ельза (“Лоенґрін”), Єлизавета  (“Тангойзер”), Брунгільда (“Валькірія”, “Зіґфрід” та “Загибель богів”), Ізольда (“Трістан та Ізольда”). В операх Ваґнера співачка виступала в Парижі, Сан-Яго, Пармі, Неаполі, Мілані, Буенос-Айресі та інших містах світу, і скрізь її супроводжував величезний успіх.

За свідченням багатьох музичних критиків, С. Крушельницька була найвизначнішою ваґнеристкою свого часу; у відтворенні національних характерів німецьких жінок-героїнь з нею не могли зрівнятись навіть найвидатніші німецькі артистки.

 

Довідка для відвідувачів

Музично-меморіальний музей С. Крушельницької
79000, м. Львів, вул. С. Крушельницької, 23.
Тел. 38(032) 261-04-76, тел/факс 261-04-74
e-mail: muzejsk@ukr.net

Експозиція музею працює щодня з 10 до 17 год.
Вихідний день – вівторок.

Філія: Меморіальний музей С. Людкевича
79011, м. Львів, вул. С. Людкевича, 7.


Тимчасово відвідувачів не приймає